• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilket erbjudande ska jag välja - 35 TKR via Lendo.

Kalleskaviar861

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Så var det gjort trots känslan av skam och lite misslyckande så skickade jag in ansökan via Lendo idag. Sökte 35 TKR och 7 års återbetalningstid. Pengarna är tänkta att lösa delbetalningar hos Klarna och Qliro (24 TKR totalt) samt att kunna ha lite över som buffert.

Har fått 18 st erbjudanden och hade hoppats på att SEB (min husbank) skulle komma med erbjudande, men de har valt att avstå. Kan det bero på att jag antingen har ett gammalt lån hos de (300 kr kvar), eller att jag inte bockade i att pengarna skulle gå för att lösa lån.

Hur som är de erbjudande som jag överväger främst är:

Coop
Santander
Nordax
Norweigian

Den nominella räntan mellan dessa tre är 70-punkter, men totalen blir mer eller mindre samma hos alla tre.
Vilken av dessa är smidiga att ha och göra med? Jag har inget att dölja och är inte i tidspress, men slipper gärna kompletteringar etc. (Ingen uppger att det behövs).

Värdesätter alltså enkelhet både i uppläggning och sen allt under resans gång.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 625
Mottagna reaktioner
6 206
Poäng
4 147
Det var en bra utgång med 18 erbjudande.
 

Kalleskaviar861

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Det var en bra utgång med 18 erbjudande.
Ja det går inte att klaga på, men samtidigt känns det som att hälften är värda att ens överväga. Därefter blir resten väldigt oattraktiva.

Moneygo erbjuder 35.000 men fyra år.
Tryggkredit lånar gärna ut pengar men till en nominell ränta på 24,5% och 5 år.
 

Kalleskaviar861

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Då jag ibland har svårt vara tålmodig så valde jag Coop, allt är nu signerat och klart.
Det ska bli spännande att se om det är så smidigt som det verkar, eller om även jag måste komplettera med något.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Då jag ibland har svårt vara tålmodig så valde jag Coop, allt är nu signerat och klart.
Det ska bli spännande att se om det är så smidigt som det verkar, eller om även jag måste komplettera med något.
Hur gick det med Coop ? Har också fått ett erbjudande men vill avvakta
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Vilka förutsättningar hade du? Kul med många erbjudanden.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Vilka förutsättningar hade du? Kul med många erbjudanden.
Han har tagit bort sin kommentar lol. Har svarat kort iaf. Roligt med folk som önskar ha hjälp men de vill absolut inte dela med sig haha. Men whatever, jo man vill försöka jämföra eller ha en idé men det är alltid individuellt och man vet inte verkligen andras eko/situationen.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp